بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و ویدئو بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
سرخط خبرها

گلایه نظام پرستاری مشهد از شرکت‌های غیرقانونی خدمات پرستاری | تنها ۶۵ شرکت مجوز رسمی دارند

  • کد خبر: ۱۳۵۲۱۲
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
گلایه نظام پرستاری مشهد از شرکت‌های غیرقانونی خدمات پرستاری | تنها ۶۵ شرکت مجوز رسمی دارند
رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد از افزایش شرکت های بدون مجوز ارائه دهنده خدمات درمانی و پرستاری در مشهد گلایه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با پاندمی کرونا در ایران و افزایش بستری‌ها و نگرانی از آلودگی محیط‌های درمانی به ویژه برای گروه‌های در معرض آسیب و سالمندان، ضرورت ارائه خدمات درمانی و پرستاری سرپایی در منازل بیشتر حس شد. این در حالی است که تا پیش از شیوع کووید-۱۹ نیز این شرکت‌ها خدمات پرستاری در منزل را بیشتر برای اقشار سالمند و بستری در منزل ارائه می‌دادند.

حال با توجه به کاهش چشمگیر کرونا، خدمات این شرکت‌های خصوصی نیز کمتر شده است، اما رواج مجموعه‌های بدون مجوز خدمات پرستاری و درمانی در منازل همچنان رو به گسترش است.

محسن گچ پزان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به این خدمات گفت: صدور پروانه و پررسی پرونده‌های اخذ مجوز شرکت‌های خدمات پرستاری بر عهده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و نظام پرستاری نقشی در این فرایند ندارد.

وی ادامه داد: معاونت درمان با بررسی همه جانبه عناوین ثبت شده در درخواست به شرکت متقاضی مجوز می‌دهد و بازدید‌های دوره‌های چک‌های استاندارد نیز با این معاونت است و نظارت‌های سختگیرانه‌ای هم دارد.
گچ پزان تصریح کرد: فرد یا افراد متقاضی درخواست پروانه شرکت پرستاری باید مدارک دانشگاهی مرتبط با آن درخواست را داشته باشند. به طور مثال، متقاضیان کلینیک‌های فیزیوتراپی براساس قانون اعلامی حتما باید یک پرستار در مجموعه خود داشته باشند و شرکت خدمات درمانی باید یک پزشک در مجموعه شان باشد تا این مجوز صادر شود.

وی با اشاره به آمار شرکت‌های مجوزدار در مشهد افزود: اکنون ۶۵ شرکت مجوز رسمی فعالیت دارند، اما متاسفانه در آگهی‌هایی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم تعداد آگهی‌ها و شرکت‌های مدعی خدمات از این عدد بیشتر است.

گپ پزان دو مولفه سابقه کار و تخصص را برای راه اندازی شرکت‌ها مهم ارزیابی و عنوان کرد: متاسفانه برخی‌ها هستند که با کسب یک مدرک کمک پرستاری، اقدام به راه اندازی دستگاه ونتیلاتور در منزل می‌کنند که جدای از عدم مجوز، اقدام خطرناکی است.

وی از شکایت‌های متعدد در این حوزه خبر داد و خاطرنشان ساخت: جلسات متعددی در نظام پزشکی و دادگستری خراسان رضوی با محوریت جلوگیری از این تخلفات برگزار کرده ایم که تاکنون نتیجه مثبتی در پی نداشته است و آمار شکایت‌های بیماران همچنان بالاست.

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: تعرفه‌های شرکت‌های خدمات پرستاری هرساله از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی ابلاغ می‌شود که در همین حوزه هم تخلفاتی صورت می‌گیرد؛ به طور مثال هزینه تزریق آمپولی ساده مانند دگزامتازون در منزل با فاکتور ۱۵۰ هزار تومانی انجام می‌شود. البته اینکه این هزینه‌ها عادلانه است یا خیر، معاونت درمان باید پاسخگو باشد. اما آنچه ما نیاز داریم نظارت دقیق و قانونی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->